منو

Loading
http://www.tooz.ir/modules/mod_image_show_kh4/cache/stories.MomentNews.hospital1kh-is-157.jpglink
http://www.tooz.ir/modules/mod_image_show_kh4/cache/stories.MomentNews.shabakh1kh-is-157.jpglink

بیمارستان شهید گنجی شهرستان دشتستان

بیمارستان شهید گنجی شهرستان دشتستان

ادامه مطلب ...

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستانشعار سال 1394

ادامه مطلب ...

«
»
  1. 0
  2. 1

کنترل اعصاب

  • نوشته شده توسط بنافی
  • زیر مجموعه: واحدهای ستادی مرکز بهداشت
  • دسته: واحد بهداشت روان
  • بازدید: 1914

هفت پرسش قدرتمند در هنگام عصبانیت

هر بار که از موضوعی  نارحت شدید قبل از آنکه عصبانیت خود را به فردی که فکر می کنید از دستش ناراحتید نشان دهید این پرسش ها را از خود بپرسید.

1-     آیا مایلم مطالبی از آنچه پیش آمده بیاموزم ؟ آیا مایلم همین الان اقدام مؤثری صورت دهم تا آنچه را پیش آمده حل و فصل کنم و و ضعیت و احساس بهتری در خود و طرف مقابل ایجاد کنم؟

 

از خود بپرسید آیا مقصر دانستن طرف مقابل و سرزنش کردن و انتقاد از او به اصلاح و بهبود وضعیت پیش آمده کمکی می کند

2-     به راستی از چه موضوعیناراحتم؟ علت اصلی عصبانیت من چیست؟ معنی و مفهوم خاصی که به موضوع پیش آمده نسبت داده ام چیست؟ اتفاق پیش آمده برای من به چه معنی است؟

3-    آیا ممکن استدچار سوء تفاهمشده باشم؟ شاید آنچه را پیش آمده به غلط تعبیر و تفسیر نموده ام. شاید نه و شاید هم بله امکان دارد.

مشکل دیگر این سؤال اینست: آیا تمام اطلاعات و شواهد و مدارک لازم را برای اثبات این ادعا که احساسات من درست بوده و تعبیر و تفسیرهایی که نموده ام همه دقیق و موجه و مستدل اند در اختیار دارم؟

4-    چنانچه ممکن است دچار سوء برداشت و سوءتفاهم شده باشم و تمامی اطلاعات وارده با شواهد و مدارک لازم برای آن احساس بخصوص و نتیجه گیری درست نداشته باشیم پس آنچه پیش امده می تواند چه معنی و مفهوم دیگری داشته باشد ؟

5-    چه اتفاقی باید بیفتد تا حالم خوب شود؟

جواب:

نگرش خود را نسبت به موضوع تغییر دهم.

اطلاعات بیشتری کسب کنم.

دیدگاه ها و نگرشهای آنها را از خودشان جویا شوم.

از این آگاه شوم که او به من اهمیت می دهد.

از او قول بگیرید که در خصوص اینکار تعهد جدی به شما دهد.

باید از تکرار اینکار در آینده جلوگیری کنم –روش کارم را عوض کنم.

از او معذرت خواهی کنم. زیرا بی دلیل از او عصبانی شدم.

به خودتان یادآوری کنید که این فرد کیست و مسئولیت هایش را چقدر خوب انجام می داده است.

6-    چگونه می توانم خواسته ها ونیازهای خود را به دیگران در میان گذارم و این خواسته ها و نیازها را مطالبه کنم بطوری که به روابط مان خدشه  ای وارد نشده و در عوض آن را مستحکم تر و نیرومند تر از قبل کنم.

7-    این واقعه ناراحت کننده چه زاویه مثبتی دارد که از دید من پنهان است؟

 یعنی آنچه اتفاق می افتد در مقایسه با امکانات و توانمندی هایی که در آینده برای ما متصور است، قابل گذشت و چشم پوشی است .

 
باوری که می تواند بتنهایی تمام روابط شما را متحول کند.

¯       تمام پاسخ ها و واکنش ها یا عکس العملهای انسان فریادی هستند برای در خواست کمک،یا   پاسخ  و واکنشی هستند برای ابراز عشق، محبت و دوستی و یا برخاسته از نیاز به عشق،محبت و دوستی است.

¯بنابراین وقتی دیگران عصبانی هستند در واقع رنجیده اند و رنجش و غم و ناراحتی آنها نیز برخاسته از احساس محرومیت است یعنی احساس می کنند چیزی را از دست داده اند. مردم  معمولاً با توجه به درک و شعور و منابعی که در اختیار دارند سعی میکنند بهترین جواب ممکن را بدهند.

¯وقتی کسی بر سر شما داد می زند یا بینهایت عصبانی و خشمگین و یا مأیوس و دلسرد است در واقع می خواهد بگوید به من کمک کنید . احساس بسیار بدی دارم « بسیار غمگین،عصبانی،مأیوس یا سرخورده هستم» در واقع این حرکت فریادی است برای کمک، ولی متأسفانه شیوه بیان آنان به این زبان است.

چنانچه پشت رفتار دیگران پیام مرکزی و اصلی رفتارشان را ببینید و بشنوید یا به عبارتی رفتارها وپاسخ های دیگران را با این دید و نگرش توجیه و تعبیر و تفسیر کنید از جایگاهی کاملاً متفاوت دست به عمل می زنید. در این مواقع شما می توانید بخوبی ببینید که آنها به راستی از شما عصبانی نیستند ، بلکه بدلیل دیگری حالشان بد است.

او براستی احتیاج دارد که کسی به نیازهایش گوش دهد و آنها را برآورده سازد و بگوید هیچ اشکالی ندارد بتو کمک خواهم کرد و دراین موقع  نیاز دارند به آنها بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده و این که هنوز دوست داشتنی هستند.     

 

نظر خود را اضافه کنید.

0 / 1500 محدودیت حروف
متن شما باید بین 10 تا 1500 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

آخرین اطلاعیه ها و بخشنامه ها

  • 1
  • 2
قبل بعدي

اطلاعیه

آزمون اقدامات محیطی ،در کنترل بیماریهای منتقله از آب و غذا

آزمون اقدامات محیطی ،در ک…

04-05-1394 | بازدید :2080

آزمون اقدامات محیطی ،در کنترل بیماریهای منتقله ا... ادامه مطلب

اطلاعیه

اموزش پذیرش دانش اموز در هنرستان کاردانش بهیاری

اموزش پذیرش دانش اموز در …

02-04-1394 | بازدید :3093

اموزش پذیرش دانش آموز در هنرستان کاردانش بهیاری ادامه مطلب

اطلاعیه

انتخابات نظام پرستاری

انتخابات نظام پرستاری

24-03-1394 | بازدید :2704

انتخابات نظام پرستاری ادامه مطلب

اطلاعیه

 "آگهی استخدام  89 روزه."

"آگهی استخدام 89 ر…

20-03-1394 | بازدید :3562

  آگهی استخدام قراردادی 89 روزه ادامه مطلب

اطلاعیه

اسامی کاندیدای نظام پرستا…

18-03-1394 | بازدید :2325

اسامی کاندیدای نظام پرستاری ادامه مطلب

اطلاعیه

آگهی استخدام پیمانی

18-03-1394 | بازدید :2632

آگهی استخدام پیمانی ادامه مطلب

اطلاعیه

آزمون غیرحضوری دستورالعمل…

26-09-1393 | بازدید :2899

آزمون غیرحضوری دستورالعمل مدیریت اجرایی پسماندهای ... ادامه مطلب

اطلاعیه

آگهی استخدام قراردادی 89 …

06-09-1393 | بازدید :2815

دانلود اگهی استخدام قراردادی 89 روزه ادامه مطلب

تماس با ما

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، جهت تماس با شبکه بهداشت می توانید با موارد زير در ارتباط باشيد .

  • ايران -بوشهر - برازجان
  • 3896 771 917 98
  • mailto:abbaspourasghar@yahoo.com
ورود

ورود به حساب کاربر

نام کاربری
رمز عبور *
بخاطر سپاری رمز عبور
مجوز استفاده از قالب عمومی خلیج فارس براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید